Derfor behøver du en blogg
5 Fordeler!

Forfatter

Nettdesigner.no

Dato

29. Juli – 2018

Lesetid

5 Min

Kategori

Nettsider

En blogg har blitt helt avgjørende for å skape en fremgangsrik digital markedsføring i dag. Det handler om å tilby kundene dine noe gratis, og ikke ta betalt for alt du gjør. Skap en trygg og god informasjons kilde som gir verdi til potensielle kunder, så blir de alltid trofaste. I dette innlegget skal vi gå gjennom hvorfor det er så viktig, og hvordan du kan fokusere på din egen blogg.

Bloggen tiltrekker trafikk til din nettside.

Din blogg er aldri stengt og kan sørge for at det kommer trafikk til ditt nettsted hele døgnet. Hvert nye blogginnlegg hjelper deg opp på søke resultatene på Google. I tillegg kan du pushe innleggene ut på sosiale medier, der har du enda en mulighet for å få inn mer trafikk til din nettside.

Bloggen er alltid aktiv

Selv når du ikke er på kontoret, vil jobber bloggen med å skape nye kundeforhold. Den svarer på spørsmål og gir kunden verdifull innsikt i tema som de søker etter. 24/7.

Vil du lære mer?

Last ned e-boken og se hvordan du kan optimalisere din side bedre!

Last ned!
Bloggen bygger kundeforhold

Ettersom bloggen din er transparent og deler ut kunnskap og informasjon som kundene trenger uten kostnad, så blir selskapet mer troverdig, og viktig. Dette bygger en loyal og solid base for kundereisen.

Din blogg konverterer leads

Når dine besøkere har lest et innlegg har du sjansen til å hjelpe dem videre til enda mer verdifull informasjon om samme tema. Legg inn en «Call to action» knapp på slutten, som leder den potensielle kunden videre til en e-bok eller guide, hvor de må registere sin e-post for å laste ned. Dermed blir den besøkende en lead, som du kan sende mer informasjon eller nye innlegg per e-post. Jo mer informasjon kunden får, jo lettere blir det å vende denne kunden til et salg når den tiden kommer. Dette er «inbound» tankegangen, som er veldig populært om dagen.

Din blogg viser deres identitet

Du deler ikke bare det dere vet, men også hvem dere er, hva dere gjør og hvordan dere arbeider. Mennesker vil handle av mennesker og ikke av en ting. Derfor er det lettere når dere gir et innblikk i deres kultur og hverdag, dette skaper trygghet for kunden, og gjør deres selskap mer menneskelig. Selskapet blir rett og slett mer likt.